Univers de copil

A+ R A-


Legenda aparitiei inelului

Legenda aparitiei ineluluiIntrebuintarea inelului ca o podoaba este atat de generalizata in ziua de azi incat nimeni nu se mai gandeste la originea lui.

Inelul a fost creat dintr-o necesitate fireasca. Fiecare simte nevoia de a purta totdeauna cu sine, un semn sigur de identitate pe care nu-l poate lua nimeni. Primul inel a fost o pecetie. Evident ca o pecetie putea sa nu fie un inel, dovada ca babilonienii, care posedau pecetie nu aveau totusi inele, dupa cum ne spune Herodot. Egiptenii aveau ca pecetie de obicei un carabus, bombat pe o parte si plat pe cealalta, unde se afla gravat semnul distinctiv al fiecaruia. Dar hainele pe vremea aceea nu aveau buzunare, asa ca pecetia trebuia legata cu o ata la gat sau de brat. In cele din urma, pentru mai multa usurinta si-au legat pecetia chiar de deget. Dar ata era subtire si se rupea adesea. Atunci, cum imaginatia omului e bogata, ata a fost inlocuita cu un fir subtire de metal, care lega carabusul.

Din ziua in care obiceiul de a purta pecetia la deget s-a generalizat, din acea zi inelul a fost inventat.

De altfel, intotdeauna i s-a atribuit inelului roluri importante, care l-au deosebit de celelalte bijuterii – pur si simplu ornamentale. Cand faraonul il ridica pe Iosef la rangul de prim-ministru i-a daruit un inel de aur. Inainte de a muri, Alexandru cel Mare a dorit sa desemneze pe Perdicas ca succesor al sau, oferindu-i inelul sau. Toata antichitatea e plina de exemple de puterea simbolica ce se da inelului.

In privinta aceasta e caracteristica istoria lui Policrat din Samos. Policrat nu a recunoscut niciodata nenorocirea. Norocul l-a protejat intotdeauna. Pe atunci fatalitatea era considerata ca o zeita geloasa, pe care o irita prea marea fericire a altuia. De aceea Policrat a hotarat sa-i sacrifice obiectul cel mai scump lui, adica inelul sau impodobit cu un smarald gravat de Teodor din Samos. Arunca deci inelul in mare, crezand ca astfel va conjura toate relele ce ar putea sa-l loveasca. Dar zeii au refuzat sacrificiul si printr-o cruda ironie a hotarat ca Policrat insusi sa-si gaseasca inelul intr-un peste ce-i fusese servit la masa.

Dar legenda nibelungilor nu se bazeaza tot pe importanta ce se acorda inelului in alte vremuri?

Cum inelul era considerat ca parte integranta din personalitatea individului, un semn de identitate, cum puteai arata cuiva increderea si dragostea ce-i porti, decat oferindu-i propriul tau inel?

 

Si de aici s-a nascut inelul de logodna.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Sfintii Constantin si Elena si…

Sfintii Constantin si Elena si nume derivate ale acestora

Sfinţii Constantin şi Elena şi nume derivate ale acestora Pe 21 mai Biserica Ortodoxă îi prăznuieşte pe Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena a căror sărbătoare este strâns legată de semnul central...

Cand umbli dupa chilipir

Cand umbli dupa chilipir

Cand umbli dupa chilipir Va oferim spre lectura povestirea “Cand umbli dupa chilipir …” in versiunea lui Stan Protopopescu. O patesti, asa cum a patit-o un oarecare Tanase, insa...

Florile dalbe de mar

Florile dalbe de mar

Florile dalbe de mar Iata versurile pentru colindul “Florile dalbe de mar” care se canta in noaptea de Sf. Ioan. Florile dalbe de mar, Ia sculati voi cam domol, Faceti jocu cam mai...

Freamat de codru de Mihai Emin…

Freamat de codru de Mihai Eminescu

Freamăt de codru de Mihai EminescuTresărind scânteie laculŞi se leagănă sub soare;Eu, privindu-l din pădure,Las aleanul să mă fureŞi ascult de la răcoarePitpalacul.

Scatiul in colivie

Scatiul in colivie

Scatiul in colivie   Va oferim spre lectura povestirea “Scatiul in colivie” scrisa de Lev Tolstoi. Traducerea in romaneste apartine lui Profira Sadoveanu, iar ilustratie e semnata de Alexei Pahomov.   De ziua ei,...