Univers de copil

A+ R A-


Joc de recunoastere dupa deghizare

Joc de recunoastere dupa deghizareJocul de recunoastere dupa deghizare are drept scop recunoasterea reciproca a participantilor dupa anumite elemente de costumatie. Este, deci, necesar sa fie pregatite niste piese de recuzita: diferite obiecte de imbracaminte si mai ales ziare vechi din care sa fie improvizate sugestii de costum, dupa fantezia fiecaruia.

Pentru a fi usurata ghicirea personajului, alegeti o tema, de exemplu: figuri din istoria tarii, clasici ai literaturii romane, eroi din scrierile lui I. L. Caragiale, etc.

Participantii la joc incep, toti in acelasi timp, sa se costumeze in personajele pe care si le aleg singuri. Petru aceasta au la dispozitie 5-7 minute. Fiecare decide singur care este elementul caracteristic al costumului dupa care poate sa fie recunoscut. Deghizarea nu inseamna deci schimbarea in intregime a vestimentatiei, ca aceea a unui actor pe scena, ci alegerea unor elemente specifice numai sau in mod deosebit personajului intruchipat. De exemplu, pentru Motanul incaltat sunt suficiente o pereche de cizme, coada si mustati. Cand v-ati costumat, va asezati in linie dreapta sau in semicerc, appoi unul dintre voi iese in fata si face cativa pasi, eventual si unele gesturi, pe cat posibil in concordanta cu personajul pe care-l interpreteaza. Raspunsurile pot fi date oral sau in scris de toti ceilalti jucatori. Apoi urmeaza al doilea personaj si asa mai departe pana cand se prezinta toti. Cei care au ghicit primesc cate un punct pentru fiecare raspuns bun. Daca insa un personaj n-a putut fi ghicit de nici unul dintre jucatori, inseamna ca nu s-a deghizat in mod corespunzator si va fi trimis sa adauge inca doua noi elemente costumului sau, dupa care se prezinta din nou. Uneori, pentru a putea fi recunoscut fara echivoc, este suficient ca personajul sa poarte in mana o carte (imbracata in hartie) pe coperta careia se afa scris numai unul sau doua cuvinte din titlul unor opere binecunoscute, de exemplu: Pasteluri, Margaritele, pentru a se sti ca este vorba de Vasile Alecsandri ori Viforul, pentru a-l identifica pe Barbu Stefanescu Delavrancea.

Varianta

Se poate admite ca personajul sa rosteasca si o replica foarte scurta, dar binecunoscuta, caracteristica pentru profilul sau, de exemplu: “Daca voi nu ma vreti, eu va vreau!”, pentru Alexandru Lapusneanul sau “Nu vreau sa vrea sa iasa!” pentru Stefan cel Mare.

Desigur, fiecare grup de jucatori poate conveni pentru a adapta acest joc la posibilitatile locale si potrivit cu fantezia fiecaruia, asociind constumul cu mima si, eventual, cu replica expresiva, bine aleasa.

Addthis

Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Poze si imagini de dragoste pe…

Poze si imagini de dragoste pentru avatar

Poze si imagini de dragoste pentru avatar Orice zi e un  prilej bun pentru a sarbatori dragostea si afectiunea pentru persoana iubita. Cu atat mai mult, ziua indragostitilor permite o data...

Creativitatea cultivarea si st…

Creativitatea cultivarea si stimularea acesteia

Creativitatea - cultivarea si stimularea acesteia Fantezia se afla in partea stanga a creierului, in timp ce logica se afla in partea dreapta. Doar cinci din partile creierului nostru...

Mos Ion Roata si Unirea

Mos Ion Roata si Unirea

Moş Ion Roată şi Unirea   La 1857, pe când se ferbea Unirea în Iaşi, boierii moldoveni liberali, ca de-alde Costache Hurmuzachi, M. Kogălniceanu şi alţii, au găsit cu cale să cheme...

Cum au fost domesticite animal…

Cum au fost domesticite animalele de Eugen Jianu

Cum au fost domesticite animalele de Eugen Jianu Toate animalele care traiesc azi pe langa casa omului au capatat denumirea de animale domestice. Cu multi ani in urma, ele traiau in...

Dreptatea lui Solomon legenda

Dreptatea lui Solomon legenda

Dreptatea lui Solomon - legenda Regele David a avut mai multi feciori. Unul din ei, pe nume Avesalon, a fost un copil rau. El s-a razvratit impotriva tatalui sau si a...