Univers de copil

A+ R A-


Istoricul tramvaiului in lume

Istoricul tramvaiului in lume

Inventatorul tramvaiului este francezul Loubat. Acesta, solicitat de americani, construieste in 1842 la New York prima linie de tramvai din lume. In scurta vreme, tramvaiul castiga foarte multi adepti, devine din ce in ce mai rentabil, astfel incat acest mijloc de transport avea sa fie extins si in alte orase americane. La data respectiva, tractiunea se facea cu ajutorul cailor si pe distante destul de mici.

Prima tara din Europa unde s-a inrodus tramvaiul a fost Franta, care in 1854 ii solicita lui Loubat sa construiasca si in Paris, de-a lungul Caii Debilly, prima linie de tramvai, cunoscuta sub denumirea de “Cale ferata americana”. Cu toate avantajele certe pe care le prezenta tramvaiul in New York, in Franta insa acest mijloc de transport in comun s-a generalizat foarte lent. Asa se face ca pana in 1873 doar la Paris si la Lille erau instalate un numar redus de linii de tramvai cu tractiune animal. In schimb, alte tari, ca de exemplu, Belgia, Germania, Anglia, au adoptat noul sistem de transport cu mai multa convingere. In Anglia, catre 1860, societatea Americana “American Train” instala primele linii la Londra, pentru ca peste cativa ani, capital britanica sa fie impanzita de o intinsa retea de linii de tramvai. La primele sale inceputuri, si in Europa tractiunea se facea tot cu ajutorul cailor, sistem foarte greoi, care prezenta o multime de inconveniente, astfel ca in 1881, pe cateva strazi ale Berlinului si-au facut aparitia primele tramvaie electrice din lume. Tramvaiul de peste 120 de ani se deosebea de cel de astazi atat prin dimensiuni, cat si prin faptul ca era alimentat cu curent electric electric exclusiv prin sinele metalice. Lipsit de firul aerian si troleu, circula doar pe distante modeste, respectiv 2.5 km. Unicul sau vagon, care mai poate fi admirat si azi la un muzeu din Berlin, transporta maximum 26 de persoane. Nu-i cunoastem cu exactitate viteza, insa trebuie sa fi fost destul de modesta, daca tinem seama de faptul ca politia berlineza fixase ca limita maxima de viteza urbana 20 km pe ora.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ocaua lui Cuza de Dumitru Alma…

Ocaua lui Cuza de Dumitru Almas - povestire   Cuza-Voda obisnuia adesea sa se imbrace ca un om de rand si sa se amestece prin norod. Dorea sa afle el insusi cum...

Poezii scurte de iarna pentru …

Poezii scurte de iarna pentru copii

Poezii scurte de iarnă pentru copii   Află câteva poezii scurte de iarnă pentru copii. Sunt frumoase şi simple pentru învăţat.   Iarna de Natalia Poşa Unde-s oare florile?Le-au gonit ninsorile?Iarna albă, iat-o, vine!- Hai...

Floarea Pastelui legenda

Floarea Pastelui legenda

Floarea Pastelui - legenda Se zice ca era odata un imparat si o imparateasa si acestia duceau un trai tare bun. Aveau de toate, dispuneau de toate bunatatile din lume, insa...

Pregatire pentru viata

Pregatire pentru viata

Pregatire pentru viata Paradoxurile create dupa emanciparea femeii au deschis o etapa noua in relatiile dintre cele doua jumatati ale omenirii. Dupa ce au impartit drepturile lor cu femeile, barbatii le-au...

Colindele obiceiuri de Craciun

Colindele obiceiuri de Craciun

Colindele - obiceiuri de Craciun Intre datinile si obiceiurile de Craciun, locul prim il tine modul in care invata copiii si tinerii colindele, textul si melodia lor.