Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

E primavara iar si viata izbuc…

E primavara iar si viata izbucneste

E primavara iar si viata izbucneste Incet-incet, primavara se asterne, iar viata izbucneste, avand parte de o noua intalnire cu natura … “Creste, creste iarba verde/ Ciocarlia-n cer se pierde.” ...

Camatarul nerecunoscator

Camatarul nerecunoscator

Camatarul nerecunoscator Asa s-au potrivit odata lucrurile, ca un camatar a ajuns sarac lipit. Ca sa nu moara de foame, trebuia sa faca si el ceva. Dar, stie toata lumea, camatarii...

Mesaje si smsuri amuzante de H…

Mesaje si smsuri amuzante de Halloween

Mesaje si sms-uri amuzante de Halloween   Esti o persoana haioasa? Vrei sa ai parte de un Halloween aparte si sa le faceti surprize prietenilor? Iti oferim o colectie de mesaje amuzante...

Balonul

Balonul

Balonul Va oferim spre lectura povestirea “Balonul” scrisa de George Suru. De doua zile Mihail, sarmanul, este abatut, Si trece prin gradina cu scutul cazut. ...

Despre hepatita C si reguli de…

Despre hepatita C si reguli de preventie

Despre hepatita C si reguli de preventie Hepatita C este o infectie a ficatului, provocata de un virus depistat abia in anul 1990. Lipsa simptomelor face ca infectia sa fie prezenta...