Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

Unirea principatelor in istori…

Unirea principatelor in istorie romanilor

Unirea principatelor in istorie romanilor Cultul patriotismului are zilele sale de sarbatoare pe care trebuie sa le praznuiasca toti oamenii tarii, fiindca ele intretin acea legatura tainica intre sufletul celor...

Povestea unui teren

Povestea unui teren

Povestea unui teren Va oferim spre lectura “Povestea unui teren”. Versurile apartin lui Ion Zefir. La Gigel in fata casei E un loc viran si care Ar fi tocmai bun de joaca: Nu-i...

Despre Slanic si versuri la ce…

Despre Slanic si versuri la ceas de seara

Despre Slanic si versuri la ceas de seara Va oferim spre lectura poezia „Slanic” scrisa de G. Tutoveanu. Parau-si canta basmul lui de veacuri, Pe...

Sceneta de 8 Martie Flori pent…

Sceneta de 8 Martie Flori pentru mama

                                                 Scenetă de 8 Martie - Flori pentru mama   Mamă, nu există nicio catifea mai fină decât atingerea ta, niciun trandafir mai frumos decât zâmbetul tău, nicio zi mai senină decât blândeţea...

Curiozitati din lumea pestilor…

Curiozitati din lumea pestilor pesti pitici si uriasi

Curiozitati din lumea pestilor - pesti pitici si uriasi Pestii isi petrec intreaga viata numai in apa (rauri, fluvii, mari si oceane). Dimensiunile, coloritul si forma corpului sunt extraordinar de variate....