Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

An Nou Fericit

An Nou Fericit

An Nou Fericit! “An Nou Fericit!” este o frumoasa urare ce e rostita de noi toti, atunci cand soseste clipa, la cumpana dintre ani. Si, cercetata in lumina Sfintei Evanghelii, ea...

Animale inrudite cu pisica

Animale inrudite cu pisica

Animale inrudite cu pisica In acest articol dorim sa va prezentam, pe scurt, cateva animale inrudite cu pisica, respectiv: rasul (linxul), tigrul si leul.

8 Martie felicitari virtuale

8 Martie felicitari virtuale

8 Martie felicitari virtuale   Vine 8 Martie, Ziua Mamei, Ziua Femeii! Iata colectia noastra de felicitari virtuale de 8 Martie. Fie ca e vorba de mame, iubite, sotii, surori, prietene, profesoare,...

Organisme private licentierea …

Organisme private licentierea si inspectia serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa protectia speciala si finantarea sistemului de protectie a copilului legea nr 272 din 2004

Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului CAPITOLUL VIII - Organisme private      Art. 113. - (1) Organismele private care pot desfasura activitati in domeniul protectiei drepturilor copilului si al protectiei speciale...

Poveste Dorinta nesocotita

Poveste Dorinta nesocotita

Poveste - Dorinta nesocotita Un taran taia un stejar mare si gros intr-o padure. De cate ori dadea cu toporul, de atatea ori ofta din greu. “Vai de mine!” zicea el, “ce...