Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

Sinuzita o boala a tuturor var…

Sinuzita o boala a tuturor varstelor

Sinuzita - o boala a tuturor varstelor Cavitati anexe ale foselor nazale, cu care comunica in mod nemijlocit, sinusurile sunt situate pe partile laterale, deasupra si inapoia nasului, fiind sapate in...

Pelicanul Yukalele

Pelicanul Yukalele

Pelicanul Yukalele   Iata poezia “Pelicanul Yukalele” scrisa de Aurora Contescu.   Pelicanul Yukalae Se tinea numai de rele: Ghicea fara sa se-nsele Cand trec bancuri de sardele Si dadea iama-ntre ele,

Mesaje si felicitare de Craciu…

Mesaje si felicitare de Craciun 2016

Mesaje si felicitare de Craciun 2016 Craciunul e o sarbatoare a familiei, un moment unic in care, de la mic la mare, uitam de griji si tot soiul de...

Dupa fapta si rasplata

Dupa fapta si rasplata

Dupa fapta si rasplata   Va oferim spre lectura poezia “Dupa fapta si rasplata” scrisa de Daniel Tei. Ilustratia e semnata de Ana Maria Buzea.   Azorica, intr-o zi, Drept in fata lor se-opri Si latra...

Doua mate si un motan

Doua mate si un motan

Doua mate si un motan   Va oferim spre lectura poezia “Doua mate si un motan”, scrisa de Nicolae Neagu. Ilustratia apartine lui D. Botez.   Stau de vorba pe divan Doua mate si-un motan. Zice...